ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-21
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Περιεχόμενο
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 07 Οκτωβρίου 2021 18:44
- Εμφανίσεις: 116
Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Οργανικά 7/θ και λειτουργεί ως6/θ. Είναι σχολικό κέντρο με μαθητές/τριες από έξι Κοινότητες και μαθητικό δυναμικό (58)
μαθητές/τριες.
Τοποθετημένοι (13) εκπαιδευτικοί οργανικά - απόσπαση και με μερική διάθεση (3).
Λειτουργούν επτά τμήματα το πρωί με το Τμήμα Ένταξης και ένα Ολοημέρου.
Υπάρχει έγκριση και για Τμήμα Υποδοχής.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Διαπιστώνεται ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν εναλλακτικές διδακτικές
πρακτικές, καθώς και κατάλληλα μέσα διδασκαλίας, αξιοποιώντας την χρήση των
παρεχόμενων ΤΠΕ. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες, συμμετέχουν, ατομικά και ομαδικά,
σε διαγωνισμούς και προγράμματα καινοτομίας ενώ στο τέλος της σχολικής χρονιάς
εκθέτουν τις δημιουργίες τους. Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο σχολείο μας
χαρακτηρίζεται συνεπής και συστηματική.
Σημεία προς βελτίωση
Εξακολουθεί να υπάρχει μερίδα εκπαιδευτικών που χρησιμοποιεί παραδοσιακές
μορφές διδασκαλίας. Υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών/τριών που ξυλοκοπούν
συμμαθητές/τριές τους, ενοχλούν και χλευάζουν παιδιά με ιδιαιτερότητες. Επίσης,
έχει επισημανθεί ότι θεωρούν παιχνίδι κάποιες βίαιες κινήσεις που, όπως μας
αποκαλύπτουν, έχουν δει σε διαδικτυακά παιχνίδια. Η πρόληψη παραβατικών
συμπεριφορών και η ενίσχυση θετικών πρακτικών συμπεριφοράς ενισχύεται στο
μέτρο του δυνατού από τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Οι διαδικασίες
κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών δεν
κατέστη δυνατό, φέτος, να αξιοποιηθούν στο μεγαλύτερο μέρος της σχολικής
χρονιάς, λόγω της πανδημίας.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Ειδικά για το σχολικό έτος 2020 – 2021 έγιναν κανονικά τα εξ αποστάσεως
μαθήματα στην πλατφόρμα webex και δεν υπήρχε μαθητική διαρροή καθώς μόνο 3
μαθητές/τριες είχαν δυσκολίες στην παρακολούθηση των μαθημάτων. Δόθηκαν από
το σχολείο Η/Υ σε μαθητές/τριες που δεν διέθεταν συσκευή για την παρακολούθηση
των μαθημάτων. Γίνεται προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του
διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού. Γίνονται προσπάθειες για την αναβάθμιση
της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου γιατί το διδακτήριο είναι αρκετά παλιό.
Σημεία προς βελτίωση
Το σχολείο παρουσιάζει γενικά θετική διάθεση για επικοινωνία με τους
γονείς/κηδεμόνες, η συμμετοχή τους ωστόσο δεν είναι ικανοποιητική. Τήρηση
καλύτερη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου. Υλοποίηση των
αποφάσεων του Σχολικού Συμβουλίου από τη Δημοτική Αρχή. Η μεταφορά
μαθητών/τριών από και προς το σχολείο. Αντιμετώπιση της τεράστιας
γραφειοκρατίας που αντιμετωπίζει τώρα το δημόσιο σχολείο.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Παρακολούθηση επιμορφώσεων από τη συντριπτική πλειοψηφία των
εκπαιδευτικών, όπως εργαστήρια δεξιοτήτων, νέες τεχνολογίες, εξ αποστάσεως
εκπαίδευση κ.λ.π., Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
Σημεία προς βελτίωση
Η πρόληψη παραβατικών συμπεριφορών των μαθητών/τριών και η ενίσχυση
θετικών πρακτικών συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών μέσα από επιμορφώσεις.
Απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια και κυρίως υποστήριξη από ειδικούς για την
αντιμετώπιση της Σχολικής Βίας. Συμμετοχή σε εθνικά προγράμματα.