Δημοτικό Σχολείο Στρυμονικού

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών

Get Adobe Flash player

Δείτε μας και σε...

Ευεργέτης

Το έτος 1930 ιδρύθηκε το Δημοτικό Σχολείο. Χρηματοδότης ήταν ο κ.Δούντας. Κατά μια πληροφορία, ο Κυριος Δούντας κατ΄εντολή των 25-30 οικογενειών που είχαν έρθει από το χωριό Κωστή της Ανατολικής Ρωμυλίας, είχε παραλάβει τις αποζημιώσεις τους από τις περιουσίες που άφησαν με την μετακίνηση των πληθυσμών και με εκείνα τα χρήματα χρηματοδοτήθηκε το έργο.

dountas sm

Η διατροφή στο Σχολείο

Η διατροφή του παιδιού πρέπει να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από τον εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό ανάπτυξής του. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να καταναλώνει καθημερινά μικρά και συχνά γεύματα (5-6 στο σύνολό τους).
Εκτός από τα κύρια γεύματα που είναι το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό, πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα ενδιάμεσα γεύματα ή σνακ όπως είναι το δεκατιανό (κολατσιό), το απογευματινό και το προ ύπνου.
Αυτά τα γεύματα μπορεί να είναι μικρά σε ποσότητα αλλά βοηθούν ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού σε όλα τα θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες, ανόργανα στοιχεία και νερό) που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας του και την ανάπτυξή του.
Οι γονείς αποτελούν παραδείγματα και ισχυρά πρότυπα για τα παιδιά τους. Είναι σημαντικό να εισαχθούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες από τη γέννησή τους, επειδή τα θεμέλια για την υγεία των παιδιών και τις συνήθειες της ζωής τους διαμορφώνονται κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας.
Δεν χρειάζεται οι γονείς να αφιερώσουν πολύ χρόνο και χρήμα, το μόνο που χρειάζεται είναι να βάλουν φαντασία και όρεξη για δημιουργία. Μ? αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να μάθουν να τρέφονται σωστά και εντός αλλά και εκτός σπιτιού.
Ιδέες για σνακ με φρούτα
Τα φρούτα είναι πολύ θρεπτικά και πλούσια σε βιταμίνες, ωστόσο ορισμένα καθαρίζονται δύσκολα. Επιλέξτε φρούτα της αρεσκείας του παιδιού για το σχολείο που μπορούν εύκολα να καθαριστούν (μανταρίνια, μπανάνα, αχλάδι, μήλο, ρώγες σταφυλιού) ή αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνα, βερίκοκα, ροδέλες ανανά, σύκο, χουρμά) ή ένα ατομικό χυμό χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά (αυτοί που γράφουν 100% φυσικός χυμός).
Σάντουιτς για κάθε γούστο
Πριν φύγετε από το σπίτι, αφιερώστε λίγα λεπτά μόνοι σας ή μαζί με το παιδί και φτιάξτε του το κολατσιό. Μπορείτε (σεβόμενοι πάντα τις επιθυμίες του) να γεμίσετε ένα στρογγυλό ψωμάκι ή δύο φέτες ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως ή μία μπαγκέτα ολικής αλέσεως με τα ακόλουθα: α) κασέρι light ή φέτα light ή ανθότυρο ή τυρί cottage ή μυζήθρα και ζαμπόν light ή γαλοπούλα, β) ταχίνι με μέλι, γ) μαργαρίνη με μαρμελάδα, δ) φυστικοβούτυρο.
Προσθέστε λαχανικά και φαντασία
Μπορείτε να προσφέρετε στο παιδί σας «χορτοφαγικά»σάντουιτς π.χ. με πέστο ελιάς και ντομάτα σε ροδέλες ή με μπιφτέκι λαχανικών, τριμμένο καρότο και λάχανο. Στα διάφορα σάντουιτς, εκτός από καλές πηγές πρωτεΐνης μπορείτε να βάλετε και καλές πηγές φυτικών ινών, όπως τομάτα, λιαστές τομάτες, μαρούλι, λάχανο, καρότο, μανιτάρια, πιπεριές, αγγούρι, σπιτική κέτσαπ κ.ά. τα οποία θα δώσουν χρώμα στα σάντουιτς και θα τα κάνουν πιο ελκυστικά για τα παιδιά.
Σνακ απ? έξω
Εάν δεν προλαβαίνετε να του φτιάξετε κάποιο υγιεινό σνακ πριν φύγει για το σχολείο για να το πάρει μαζί του, μπορείτε να του πάρετε από το φούρνο της γειτονιάς: σουσαμένιο κουλούρι, σταφιδόψωμο, ρυζογκοφρέτες, κράκερ και κριτσίνια ολικής αλέσεως, μπάρες δημητριακών σε διάφορες γεύσεις, μπισκότα τύπου digestive.
Εναλλακτικές λύσεις
Εκτός από τα αρτοσκευάσματα ολικής αλέσεως μπορείτε να χρησιμοποιείται και πολύσπορα. Κάποιες άλλες καλές εναλλακτικές του ψωμιού είναι το φρατζολάκι, η αραβική πίτα, η τορτίγια και η κυπριακή πίτα. Όσο για τη γέμιση, βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και να είστε σίγουροι πως το παιδί σας θα ενθουσιαστεί. Εκτός από αλλαντικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κοτόπουλο ψιλοκομμένο, τόνο, σολομό, αβγό.
Σπιτικές νοστιμιές
Γευστικά και πολύ θρεπτικά διαλείμματα στο σχολείο, αλλά και στο σπίτι μπορούν να γίνουν με: μπισκότα σπιτικά φτιαγμένα με αλεύρι ολικής αλέσεως, μίνι σάντουιτς με τυρί και ζαμπόν light ή κοτόπουλο, σπιτικές πίτες π.χ. τυρόπιτα, σπανακόπιτα, κολοκυθόπιτα, σπιτικό κέικ σε διάφορες γεύσεις π.χ κέικ πορτοκαλιού, καρότου, λεμονιού, κακάου, σπιτική πίτσα με δική σας ζύμη, φρέσκια τομάτα, τυρί και λαχανικά όπως πιπεριά, μανιτάρια και κρεμμύδι, σπιτική κρέπα.
Αντικαταστήστε
Μπορείτε ν? αντικαταστήσετε τα ανθυγιεινά και πλούσια σε τρανς λιπαρά γαριδάκια και πατατάκια με σπιτικά ποπ κορν φτιαγμένα με ελαιόλαδο και όχι βούτυρο ή με νιφάδες δημητριακών ολικής αλέσεως ανακατεμένες με κύβους από αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς μη αλατισμένους και καβουρντισμένους ξηρούς καρπούς, όπως καρύδια, φουντούκια, καθαρισμένα αμύγδαλα.
Γλυκά σνακ
Το γλυκό είναι μια απόλαυση και θα πρέπει να δίνεται με μέτρο. Επιλογές για γλυκά σνακ είναι οι εξής: παστέλι ή μπάρα δημητριακών ή αποξηραμένα φρούτα για μια πιο φυσική γλυκιά απόλαυση που πάει παντού.
Πηγή: mednutrition.gr

Σχολείο

school b

jyhfhyyt

Σύνδεση-Εγγραφή

Καλώς ήρθατε στη σελίδα εγγεγραμμένων χρηστών

Ετικέτες(Tags)

etwinning θέατρο αρχαίο Θέατρο μαθητόκοσμος Μαθητόκοσμος άνοιξη τσικνοπέμπτη θεάματα σύλλογος γονέων χαλιδονίσματα γιορτές Θέατρο Βυζαντινό Μουσείο Λευκοχώρι Χριστούγεννα εκδρομή εθελοντισμός Μπεζεστένι Γιορτές Εμμανουήλ Παππάς γιορτή λήξη 1940 διαφορετικότητα ταινία ολυμπισμός λύσσα δόντια στοματική υγεία ρατσισμός πληροφορική συνέδριο βασιλόπιτες Αθλητικά ΑΜΕΑ Ανάσταση Εθελοντισμός βραβείο πόντος κόκκινα αυγά Πάσχα Έπος 1940 βάφουμε Πολυτεχνείο ΔΚΒ Βιβλιοθήκη Σερρών ημέρα ποίησης Χαλικιδική Ατομικό Δελτίο Υγείας Ώρα κώδικα ΑΔΥΜ γρίπη μοναστήρι διατροφή ζώα Αδέσποτα παιδαγωγικά μετανάστευση όρια μουσείο εξατομικευμένη σοκολάτας εργοστάσιο Ιωάννης Πρόδρομος εκδηλώσεις βίντεο επανάσταση 1821 Κατασκηνώσεις Κερκίνη χορός χρωματισμός φωτογραφίες ασφάλεια παιχνίδια παράδοση αυλή αλεπούδες διδίκτυο κόκκινες αλεπούδες πρόσφυγες

Μετρητής Επισκέψεων

Μετά από 8693 επισκέψεις, σάς ... μετράμε και αλλιώς.

Flag Counter

Online Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 19 επισκέπτες και κανένα μέλος